⚖️ RODO

Polityka prywatności

Informacja ogólna

W naszej Parafii obowiązują szczególne zasady RODO (GDPR) dla kościołów i związków wyznaniowych. Zasady te opisane są w Dekrecie ogólnym w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim.

Warto pamiętać, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne oświadczenie woli, czyli po prostu zgoda. Przystępując do Kościoła i uczestnicząc w sakramentach, czynimy to świadomie, dobrowolnie (i zwykle publicznie) – z tego też faktu np. zamawiając intencję mszalną należy pamiętać o tym, że informacja ta może zostać przekazana szerszej społeczności, zarówno podczas ogłoszeń w trakcie Mszy, jak i na stronie internetowej.

Opis RODO na niniejszej stronie będzie dotyczył jedynie strony internetowej Parafii.

Jakie dane osobiste zbieramy i dlaczego je zbieramy

Komentarze i formularze kontaktowe

Komentarze na stronie zostały wyłączone. Strona nie posiada formularzy kontaktowych.

Ciasteczka

Zbieramy ciasteczka w celach tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy strony Parafii korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości. Są one przetwarzane przez mechanizm Google Analytics – i zostają usunięte w czasie max. 90 dni od ostatniej wizyty. Więcej informacji w tym temacie jest dostępne tutaj: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage

Ciasteczka i dane administratorów

Zarejestrowanymi użytkownikami strony są jedynie jej Administratorzy.

Jeśli użytkownik jest Administratorem i zaloguje się na tej witrynie, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy jego przeglądarka akceptuje ciasteczka. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych i zostanie wyrzucone kiedy przeglądarka zostanie zamknięta.

Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli opcja „Pamiętaj mnie” zostanie zaznaczona, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli użytkownik wyloguje się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte.

Jeśli użytkownik zmodyfikuje albo opublikuje artykuł, w jego przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.

Jeśli użytkownik pozostawi komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez czas nieokreślony. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji.

Media

Dotyczy Administratorów: wrzucenie plików na stronę wrzuca także ich metadane, w tym lokalizację, jeśli taka dana jest dostępna. Przeglądający stronę Parafii mogą mieć dostęp do tych metadanych np. po pobraniu zdjęcia z Galerii.

Osadzone treści z innych witryn

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.

Witryny mogą zbierać informacje o użytkowniku, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować interakcje użytkownika z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie interakcji z osadzonym materiałem jeśli użytkownik posiada konto i jest zalogowany w tamtej witrynie.

Z kim dzielimy się danymi

Strona Parafii nie dzieli się danymi użytkownika z innymi usługami.

Jak długo przechowujemy dane użytkowników

Każdy zarejestrowany użytkownik strony Parafii może dokonać wglądu, korekty albo skasować swoje informacje osobiste w dowolnej chwili (nie licząc nazwy użytkownika, której nie można zmienić). Administratorzy strony również mogą przeglądać i modyfikować te informacje.

Jakie prawa posiadają użytkownicy do swoich danych

Strona posiada wyłączoną możliwość rejestracji, zatem zebrane dane nie są osobiste, lecz anonimowe. Dane anonimowe w myśl RODO nie podlegają usunięciu, więc użytkownik tej strony swoich danych nie posiada.

Jeśli jednak zdarzy się, że w jakiś sposób posiadamy dane użytkownika, to po zażądaniu możemy zmodyfikować bądź usunąć wskazane dane osobiste będące w naszym posiadaniu. Nie dotyczy to żadnych danych które jesteśmy zobligowani zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa.

Dane kontaktowe – Administrator Danych Osobowych

Proboszcz Parafii NMP Matki Kościoła w Kielcach-Dąbrowie

ul. Północna 4
25-442 Kielce
tel. 41 302 90 45

Informacje dodatkowe

Jak chronimy dane użytkowników?

Parafię obowiązują zasady RODO zgodnie z Dekretem Ogólnym linkowanym powyżej.

Jakie mamy obowiązujące procedury w przypadku naruszenia prywatności danych?

Parafię obowiązują zasady RODO zgodnie z Dekretem Ogólnym linkowanym powyżej.

Od jakich stron trzecich otrzymujemy dane?

Nie przyjmujemy danych od stron trzecich.

Jakie automatyczne podejmowanie decyzji i/lub tworzenie profili przeprowadzamy z użyciem danych użytkownika?

Strona nie podejmuje automatycznych decyzji na podstawie danych użytkownika. Na stronie nie ma też profilowania.